Известие

Collapse
No announcement yet.

Зацепване на ангренажен ремък. ПОМОЩ!

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Зацепване на ангренажен ремък. ПОМОЩ!

    триене
    Last edited by georgi.petkov; d.m.y г., 17:31.

  • #2
    Първоначално публикувано от georgi.petkov Покажи съобщение
    Значи случая е следния... след като ми се счупи оптяжната ролка на ангренажния ремък, прехвърли ремакът, удари клапани за щастие само клапаните заминаха взех нова оборудвана глава сложихме. И неможе да се намери майстор които да зацепи ангренажния ремък. Зацепваме го но не може да работи хубаво двигателя и диагностиката показва че има проблем в датчика на разпределителния вал но когато прехвърли ремака пак го показваше и тази глава е с друг датчик, преди това го показваше защото беше прегвърлил зъб и нямаше сработване с коляновия вал. моля някой да каже как точно се зацепва ангренажен ремак имам пети за разпределителните валове но не става всичко е ок по колата... колата е Alfa Romeo 156 1.8 T.Spark 144 h.p.
    Ти имаш пети за 1,8 или имаш някакви пети за зацепване. Няма друг начин освен с пети. "Новата" глава обслужихте ли я (шлайфане, пасване на клапани и т.н.) или просто я насадихте на двигателя
    AR 166 2,4 ЖТД Волво 460 1,9 ТД, Волво 460 1,7 I ех, Браво 1,4 12V ех, Ланча Y 1,4 12V ех, Пунто 1,1 6 speed ex, Пежо 106 ех и първата ОРел кадет 1,6 печка - "карабина" - с манивели по вратите и вЪлнен салон

    Comment


    • #3
      Шайбата на изпускателния вал от кой мотор е?
      Това не го разбрах - "имам пети за разпределителните валове но не става ".
      Не знаете как се прави или какво не става?
      Зацепва се така - 1ви цилиндър ГМТ и петите по местата.
      Опъваш ремъка при отхлабени болтове на раздвижното колело, после ги стягаш превърташ на ръка и пак проверка.
      Sprint-ex./155 2.0 16v. x2-ex./145QV-еx./156 2.0-ex./ GTV2.0 -ex./166 2.0-ех./147jtd-ex./156SW 2.4jtd-ex./146jtd-ex.
      Alfa 147jtd/Alfa 147 Selespeed

      Comment


      • #4
        Първоначално публикувано от georgi.petkov Покажи съобщение
        Значи случая е следния... след като ми се счупи оптяжната ролка на ангренажния ремък, прехвърли ремакът, удари клапани за щастие само клапаните заминаха взех нова оборудвана глава сложихме. И неможе да се намери майстор които да зацепи ангренажния ремък. Зацепваме го но не може да работи хубаво двигателя и диагностиката показва че има проблем в датчика на разпределителния вал но когато прехвърли ремака пак го показваше и тази глава е с друг датчик, преди това го показваше защото беше прегвърлил зъб и нямаше сработване с коляновия вал. моля някой да каже как точно се зацепва ангренажен ремак имам пети за разпределителните валове но не става всичко е ок по колата... ниски обороти се тресе двигателя и не държи обороти и гасне колата е Alfa Romeo 156 1.8 T.Spark 144 h.p.
        Добре дошъл във форума ни , колега!
        За зацепване на ангренажния ремък ти трябват освен петите и микрометър с приспособление, за да намериш ГМТ. При достатъчен опит можеш да се справиш и без него.
        Слагаш го на ГМТ и закрепваш петите.
        Поставяш ремъка и го опъваш с ролката.
        Проверяваш дали ремъка е изпънат между зъбните на двата вала. Охлабваш болтовете на ангренажното колело и обираш луфта. Понякога е трудно да зацепиш ремъка точно защото в тая част е много натегнат.
        През цялото време следиш да не мръдне коляновия вал.
        Превърташ на ръка един оборот мотора и си в джаза!
        успех!
        На където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
        Интелектуален кръг БКАР.sigpic Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.

        Comment


        • #5
          Първоначално публикувано от georgi.petkov Покажи съобщение
          Значи случая е следния... след като ми се счупи оптяжната ролка на ангренажния ремък, прехвърли ремакът, удари клапани за щастие само клапаните заминаха взех нова оборудвана глава сложихме. И неможе да се намери майстор които да зацепи ангренажния ремък. Зацепваме го но не може да работи хубаво двигателя и диагностиката показва че има проблем в датчика на разпределителния вал но когато прехвърли ремака пак го показваше и тази глава е с друг датчик, преди това го показваше защото беше прегвърлил зъб и нямаше сработване с коляновия вал. моля някой да каже как точно се зацепва ангренажен ремак имам пети за разпределителните валове но не става всичко е ок по колата... ниски обороти се тресе двигателя и не държи обороти и гасне колата е Alfa Romeo 156 1.8 T.Spark 144 h.p.
          Моят съвет е, ако не ти е ясно какво правиш да потърсиш помощ и то не в интернет Ако смяташ, че си го зацепил като хората виж да не си чукнал покрай цялата дандания електрода на някоя свещ - имал съм такъв случай - забрави да заработи като хората. И внимавай много с обтягането на ремъка щото пак ще сваляш глава. Това, че не може да се намери кой да зацепи един TS не го вярвам, пък ако ще и да си от Тъбъдъпково.
          Last edited by code; d.m.y г., 23:09.
          sigpic
          156 Facelift 1.9JTD16V 159 1.9JTDm16V 166 2.0TS(eх) Fiat Fiorino 1.3JTD
          "Странно нещо е животът - днес караш с 200, утре те возят с 20"

          Comment


          • #6
            Първоначално публикувано от code Покажи съобщение
            Моят съвет е, ако не ти е ясно какво правиш да потърсиш помощ и то не в интернет Ако смяташ, че си го зацепил като хората виж да не си чукнал покрай цялата дандания електрода на някоя свещ - имал съм такъв случай - забрави да заработи като хората. И внимавай много с обтягането на ремъка щото пак ще сваляш глава. Това, че не може да се намери кой да зацепи един TS не го вярвам, пък ако ще и да си от Тъбъдъпково.
            Незнам дали ще повярвате но никои маистор в град Ловеч не иска да се заеме с зацепването на алфата нямали пети викат ще се опитаме да го зацепим ..... иначе моите пети са за 1.8 но часовника дето за горна муртва точка немога да намера и вече почвам да се чуда от какво е дали от датчик на разпределителен вал незнам. Това тресене на двигателя от зацепването ли е не е удряло клапани винаги въртим 1 2 оборота на рака да проверим да не удари но не става...

            Comment


            • #7
              Първоначално публикувано от georgi.petkov Покажи съобщение
              Незнам дали ще повярвате но никои маистор в град Ловеч не иска да се заеме с зацепването на алфата нямали пети викат ще се опитаме да го зацепим ..... иначе моите пети са за 1.8 но часовника дето за горна муртва точка немога да намера и вече почвам да се чуда от какво е дали от датчик на разпределителен вал незнам. Това тресене на двигателя от зацепването ли е не е удряло клапани винаги въртим 1 2 оборота на рака да проверим да не удари но не става...
              Тресенето може да е от много неща!
              Едно натрупване на грешки може да породи подобно тресене.
              Имаш ли пети, зацепването е като на всеки друг мотор.
              Успокой се малко! Повтори утре пак всичко което ти казахме и ако пак тресе, то проблема е електрически.
              На където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
              Интелектуален кръг БКАР.sigpic Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.

              Comment


              • #8
                Пак да питам - шайбата на изпускатекния вал от същия мотор ли е?

                И без индикатор може да уцелиш ГМТ.
                Дори и да сгрешиш с малко не е фатално за работата на мотора.
                Като казвам малко, имам предвид наистина малко. Иначе на маховика има белег, ама трябва да гледаш с огледалце.
                Sprint-ex./155 2.0 16v. x2-ex./145QV-еx./156 2.0-ex./ GTV2.0 -ex./166 2.0-ех./147jtd-ex./156SW 2.4jtd-ex./146jtd-ex.
                Alfa 147jtd/Alfa 147 Selespeed

                Comment


                • #9
                  Първоначално публикувано от Ilko Ivanov Покажи съобщение
                  Пак да питам - шайбата на изпускатекния вал от същия мотор ли е?

                  И без индикатор може да уцелиш ГМТ.
                  Дори и да сгрешиш с малко не е фатално за работата на мотора.
                  Като казвам малко, имам предвид наистина малко. Иначе на маховика има белег, ама трябва да гледаш с огледалце.

                  Да шайбата е съштата от старата глава си я свалих и сложих а до колкото белезите на коляновия вал кои да гледам тези които се съвпадат с на кората и го гледах пада се ГМТ или някои други белези ?

                  Comment


                  • #10
                    Има по точни белези на маховика но се виждат с помощта на огледалце падат се под дебитомера. Другото е с отверка я отвора на едната свещ не е много точно ама си е гаранция за ГМТ
                    156 1,8 ТS 99
                    Nissan Murano 2005

                    Comment


                    • #11
                      Виж картинките
                      Attached Files
                      Alfa 156 1.9 JTD 16V M-Jet SW (07.2003)
                      156 1.8TS 16V (01.2001)
                      147 1.6TS 16V 120hp (11.2001)
                      0879369082

                      Comment


                      • #12
                        Колега, тук ти дадоха достатъчно информация. Ако си търсиш някой да дойде да ти я направи е друг въпрос
                        Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

                        Comment


                        • #13
                          Щом не можете да се справите, пали колата и бавно и тържествено, към Плевен.
                          Alfa Romeo 1.9 JTD 00 sigpic

                          Comment


                          • #14
                            Първоначално публикувано от mordohy Покажи съобщение
                            Добре дошъл във форума ни , колега!
                            За зацепване на ангренажния ремък ти трябват освен петите и микрометър с приспособление, за да намериш ГМТ. При достатъчен опит можеш да се справиш и без него.
                            Слагаш го на ГМТ и закрепваш петите.
                            Поставяш ремъка и го опъваш с ролката.
                            Проверяваш дали ремъка е изпънат между зъбните на двата вала. Охлабваш болтовете на ангренажното колело и обираш луфта. Понякога е трудно да зацепиш ремъка точно защото в тая част е много натегнат.
                            През цялото време следиш да не мръдне коляновия вал.
                            Превърташ на ръка един оборот мотора и си в джаза!
                            успех!
                            Мисля, че тук правилната последователност е следната:

                            1 - Прикарваш коляновия вал на ГМТ. (ако нямаш индикатор, ползваш маркера на маховика)
                            2 - Поставяш петите без да ги стягаш много.
                            3 - Разхлабваш обтяжната ролка и сваляш стария ремък.
                            4 - Стягаш петите.
                            5 - Слагаш новия ремък.
                            6 - Разхлабваш болтовете на ангренажното колело на всмукателния вал.
                            7 - Натягаш ремъка с обтяжната ролка.
                            8 - Стягаш болтовете на ангренажното колело на всмукателния вал.
                            9 - Сваляш петите.
                            10 - Завърташ на ръка 2 оборота на коляновия вал в посоката на въртене на вала (по часовниковата стрелка, гледано откъм ангренажа)
                            11 - Отново докарваш КВ на ГМТ
                            12 - Налагаш петите за да провериш дали всичко е точно.



                            PS:

                            Според описаната в E-learn процедура за 2.0 TS, трябва между т.4 и т.5 да се разхлаби централния болт на ангренажното колело на изпускателния вал.
                            Това с каква цел се прави? Каква е сглобката между това ангренажно колело и разпределителния вал?
                            Last edited by ecotronic; d.m.y г., 12:21.


                            159 1.8 MPI
                            166 2.0 TS (ex)

                            Comment


                            • #15
                              Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
                              Според описаната в E-learn процедура за 2.0 TS, трябва между т.4 и т.5 да се разхлаби централния болт на ангренажното колело на изпускателния вал.
                              Това с каква цел се прави? Каква е сглобката между това ангренажно колело и разпределителния вал?
                              По принцип и там може да се донагласи колелото но мърда много малко колкото е хлабината в шпонката.(може би 1-2мм) Може би е с цел да се изпъне (колкото и малко да е )участъка от коляновия вал до ремъчната шайба ба изпускателния вал. При разни маниплулации по главата шлайфове и т.н. малко се променя разстоянието между коляновия вал и разпределителния вал.
                              156 1,8 ТS 99
                              Nissan Murano 2005

                              Comment

                              Working...
                              X