триене
Известие
Collapse
No announcement yet.
Зацепване на ангренажен ремък. ПОМОЩ!
Collapse
X
-
Първоначално публикувано от georgi.petkov Покажи съобщениеЗначи случая е следния... след като ми се счупи оптяжната ролка на ангренажния ремък, прехвърли ремакът, удари клапани за щастие само клапаните заминаха взех нова оборудвана глава сложихме. И неможе да се намери майстор които да зацепи ангренажния ремък. Зацепваме го но не може да работи хубаво двигателя и диагностиката показва че има проблем в датчика на разпределителния вал но когато прехвърли ремака пак го показваше и тази глава е с друг датчик, преди това го показваше защото беше прегвърлил зъб и нямаше сработване с коляновия вал. моля някой да каже как точно се зацепва ангренажен ремак имам пети за разпределителните валове но не става всичко е ок по колата... колата е Alfa Romeo 156 1.8 T.Spark 144 h.p.AR 166 2,4 ЖТД Волво 460 1,9 ТД, Волво 460 1,7 I ех, Браво 1,4 12V ех, Ланча Y 1,4 12V ех, Пунто 1,1 6 speed ex, Пежо 106 ех и първата ОРел кадет 1,6 печка - "карабина" - с манивели по вратите и вЪлнен салон
-
Шайбата на изпускателния вал от кой мотор е?
Това не го разбрах - "имам пети за разпределителните валове но не става ".
Не знаете как се прави или какво не става?
Зацепва се така - 1ви цилиндър ГМТ и петите по местата.
Опъваш ремъка при отхлабени болтове на раздвижното колело, после ги стягаш превърташ на ръка и пак проверка.Sprint-ex./155 2.0 16v. x2-ex./145QV-еx./156 2.0-ex./ GTV2.0 -ex./166 2.0-ех./147jtd-ex./156SW 2.4jtd-ex./146jtd-ex.
Alfa 147jtd/Alfa 147 Selespeed
Comment
-
Първоначално публикувано от georgi.petkov Покажи съобщениеЗначи случая е следния... след като ми се счупи оптяжната ролка на ангренажния ремък, прехвърли ремакът, удари клапани за щастие само клапаните заминаха взех нова оборудвана глава сложихме. И неможе да се намери майстор които да зацепи ангренажния ремък. Зацепваме го но не може да работи хубаво двигателя и диагностиката показва че има проблем в датчика на разпределителния вал но когато прехвърли ремака пак го показваше и тази глава е с друг датчик, преди това го показваше защото беше прегвърлил зъб и нямаше сработване с коляновия вал. моля някой да каже как точно се зацепва ангренажен ремак имам пети за разпределителните валове но не става всичко е ок по колата... ниски обороти се тресе двигателя и не държи обороти и гасне колата е Alfa Romeo 156 1.8 T.Spark 144 h.p.
За зацепване на ангренажния ремък ти трябват освен петите и микрометър с приспособление, за да намериш ГМТ. При достатъчен опит можеш да се справиш и без него.
Слагаш го на ГМТ и закрепваш петите.
Поставяш ремъка и го опъваш с ролката.
Проверяваш дали ремъка е изпънат между зъбните на двата вала. Охлабваш болтовете на ангренажното колело и обираш луфта. Понякога е трудно да зацепиш ремъка точно защото в тая част е много натегнат.
През цялото време следиш да не мръдне коляновия вал.
Превърташ на ръка един оборот мотора и си в джаза!
успех!На където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
Интелектуален кръг БКАР.sigpic Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.
Comment
-
Първоначално публикувано от georgi.petkov Покажи съобщениеЗначи случая е следния... след като ми се счупи оптяжната ролка на ангренажния ремък, прехвърли ремакът, удари клапани за щастие само клапаните заминаха взех нова оборудвана глава сложихме. И неможе да се намери майстор които да зацепи ангренажния ремък. Зацепваме го но не може да работи хубаво двигателя и диагностиката показва че има проблем в датчика на разпределителния вал но когато прехвърли ремака пак го показваше и тази глава е с друг датчик, преди това го показваше защото беше прегвърлил зъб и нямаше сработване с коляновия вал. моля някой да каже как точно се зацепва ангренажен ремак имам пети за разпределителните валове но не става всичко е ок по колата... ниски обороти се тресе двигателя и не държи обороти и гасне колата е Alfa Romeo 156 1.8 T.Spark 144 h.p.Ако смяташ, че си го зацепил като хората виж да не си чукнал покрай цялата дандания електрода на някоя свещ - имал съм такъв случай - забрави да заработи като хората. И внимавай много с обтягането на ремъка щото пак ще сваляш глава. Това, че не може да се намери кой да зацепи един TS не го вярвам, пък ако ще и да си от Тъбъдъпково.
Last edited by code; d.m.y г., 23:09.sigpic
156 Facelift 1.9JTD16V 159 1.9JTDm16V 166 2.0TS(eх) Fiat Fiorino 1.3JTD
"Странно нещо е животът - днес караш с 200, утре те возят с 20"
Comment
-
Първоначално публикувано от code Покажи съобщениеМоят съвет е, ако не ти е ясно какво правиш да потърсиш помощ и то не в интернетАко смяташ, че си го зацепил като хората виж да не си чукнал покрай цялата дандания електрода на някоя свещ - имал съм такъв случай - забрави да заработи като хората. И внимавай много с обтягането на ремъка щото пак ще сваляш глава. Това, че не може да се намери кой да зацепи един TS не го вярвам, пък ако ще и да си от Тъбъдъпково.
Comment
-
Първоначално публикувано от georgi.petkov Покажи съобщениеНезнам дали ще повярвате но никои маистор в град Ловеч не иска да се заеме с зацепването на алфата нямали пети викат ще се опитаме да го зацепим ..... иначе моите пети са за 1.8 но часовника дето за горна муртва точка немога да намера и вече почвам да се чуда от какво е дали от датчик на разпределителен вал незнам. Това тресене на двигателя от зацепването ли е не е удряло клапани винаги въртим 1 2 оборота на рака да проверим да не удари но не става...
Едно натрупване на грешки може да породи подобно тресене.
Имаш ли пети, зацепването е като на всеки друг мотор.
Успокой се малко! Повтори утре пак всичко което ти казахме и ако пак тресе, то проблема е електрически.На където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
Интелектуален кръг БКАР.sigpic Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.
Comment
-
Пак да питам - шайбата на изпускатекния вал от същия мотор ли е?
И без индикатор може да уцелиш ГМТ.
Дори и да сгрешиш с малко не е фатално за работата на мотора.
Като казвам малко, имам предвид наистина малко. Иначе на маховика има белег, ама трябва да гледаш с огледалце.Sprint-ex./155 2.0 16v. x2-ex./145QV-еx./156 2.0-ex./ GTV2.0 -ex./166 2.0-ех./147jtd-ex./156SW 2.4jtd-ex./146jtd-ex.
Alfa 147jtd/Alfa 147 Selespeed
Comment
-
Първоначално публикувано от Ilko Ivanov Покажи съобщениеПак да питам - шайбата на изпускатекния вал от същия мотор ли е?
И без индикатор може да уцелиш ГМТ.
Дори и да сгрешиш с малко не е фатално за работата на мотора.
Като казвам малко, имам предвид наистина малко. Иначе на маховика има белег, ама трябва да гледаш с огледалце.
Да шайбата е съштата от старата глава си я свалих и сложих а до колкото белезите на коляновия вал кои да гледам тези които се съвпадат с на кората и го гледах пада се ГМТ или някои други белези ?
Comment
-
Колега, тук ти дадоха достатъчно информация. Ако си търсиш някой да дойде да ти я направи е друг въпросDiscover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine
Comment
-
Първоначално публикувано от mordohy Покажи съобщениеДобре дошъл във форума ни , колега!
За зацепване на ангренажния ремък ти трябват освен петите и микрометър с приспособление, за да намериш ГМТ. При достатъчен опит можеш да се справиш и без него.
Слагаш го на ГМТ и закрепваш петите.
Поставяш ремъка и го опъваш с ролката.
Проверяваш дали ремъка е изпънат между зъбните на двата вала. Охлабваш болтовете на ангренажното колело и обираш луфта. Понякога е трудно да зацепиш ремъка точно защото в тая част е много натегнат.
През цялото време следиш да не мръдне коляновия вал.
Превърташ на ръка един оборот мотора и си в джаза!
успех!
1 - Прикарваш коляновия вал на ГМТ. (ако нямаш индикатор, ползваш маркера на маховика)
2 - Поставяш петите без да ги стягаш много.
3 - Разхлабваш обтяжната ролка и сваляш стария ремък.
4 - Стягаш петите.
5 - Слагаш новия ремък.
6 - Разхлабваш болтовете на ангренажното колело на всмукателния вал.
7 - Натягаш ремъка с обтяжната ролка.
8 - Стягаш болтовете на ангренажното колело на всмукателния вал.
9 - Сваляш петите.
10 - Завърташ на ръка 2 оборота на коляновия вал в посоката на въртене на вала (по часовниковата стрелка, гледано откъм ангренажа)
11 - Отново докарваш КВ на ГМТ
12 - Налагаш петите за да провериш дали всичко е точно.
PS:
Според описаната в E-learn процедура за 2.0 TS, трябва между т.4 и т.5 да се разхлаби централния болт на ангренажното колело на изпускателния вал.
Това с каква цел се прави? Каква е сглобката между това ангренажно колело и разпределителния вал?Last edited by ecotronic; d.m.y г., 12:21.
159 1.8 MPI
166 2.0 TS (ex)
Comment
-
Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщениеСпоред описаната в E-learn процедура за 2.0 TS, трябва между т.4 и т.5 да се разхлаби централния болт на ангренажното колело на изпускателния вал.
Това с каква цел се прави? Каква е сглобката между това ангренажно колело и разпределителния вал?156 1,8 ТS 99
Nissan Murano 2005
Comment
Comment